Handelsbetingelser

Generel information

www.pilgrim.dk (herefter også omtalt "Websitet") leveres af Pilgrim A/S, som er registreret på følgende adresse:

Pilgrim a/s
Søtoften 8
8660 Skanderborg
Denmark
CVR 2608 4369

Oplever du problemer med vores website eller med ordrer placeret på vores website, henviser vi til vores Kundeservice.

Tel.: +45 6333 3333 – åbningstiden er mandag til torsdag kl. 8-16 og fredag kl. 8-15
E-mail: ishop@pilgrim.dk 

Ligeledes er det vores kundeservice du bedes rette henvendelse til, hvis der er dele af Handelsbetingelserne, du ikke forstår. I så fald anbefaler vi, at du kontakter kundeservice, inden du begynder at handle på www.pilgrim.dk.

 

Vigtig meddelelse

Læs venligst disse Handelsbetingelser grundigt inden du bestiller varer fra www.pilgrim.dk.

Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på www.pilgrim.dk. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af website, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Pilgrim a/s.

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på vores website.

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Bestilling

Aftaler kan kun indgås via www.pilgrim.dk. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.

Online-butikken www.pilgrim.dk er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på websitet samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i et af landene på listen Levering -> Vi sender til.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres.
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet.
  • Der opstår en utilsigtet fejl på www.pilgrim.dk, f.eks. en betalings-fejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel.

 

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv. Når du klikker "Køb og betal", vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Aftalens sprog

Aftalen indgås på dansk.

Tiltag mod bedrageri

For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender når du bestiller på websitet, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

Betalingsmidler

Vi accepterer følgende betalingsmidler

  • Dankort (Danmark)
  • Visa / Visa Elektron
  • Eurocard
  • MasterCard
  • Maestro
  • Diners Club
  • JCB kort

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))

Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger.

Betalings sikkerhed

Pilgrims betalingssystem er opsat i samarbejde med blandt andre Payment Business Services (PBS). Alt data der transporteres mellem browseren og Pilgrim i forbindelse med betalingen er krypteret. Hvordan du finder sikkerhed for at et site er krypteret, afhænger af hvilken browser du benytter. Alle krypteringsmetoder er via en Secure Socket server (SSL).

Betalingsprocedure

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

Priser

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling. På ”betalingssiden” vil leveringsomkostninger stå som en separat linje og som en del af dit totale betalingsbeløb.

Valuta

Priserne på websitet vises i den valuta der gælder for dit land. Benyt venligst funktionen lande-vælger i bunden af websitet, hvis du ønsker at ændre dit valg af land. Din leveringsadresse afgør hvilken valuta du bliver debiteret for.

Bemærk venligst, at ændringen af land, hvortil leveringen skal ske, kan have indflydelse på pris og leveringsomkostninger.

Ved levering til danske adresser, sker betaling i danske kroner (DKK)

Levering

Vi sender til:

  • Danmark
  • Sverige
  • Norge
  • Finland
  • Tyskland
  • UK
  • Irland
  • Holland
  • Belgien
  • Spanien
  • Italien
  • Frankrig

Leveringsbetingelser

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser.

Din vare vil blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Tidspunktet for levering afhænger af, i hvilket land leveringen sker og hvilken fragtmand der benyttes.

Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver ikke nødvendigvis være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (f.eks. et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler, skal du informere os her om, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Fri fragt

Hvis du bestiller for mere end dkk 300 / EUR 40 / GBP 350 / NOK 350 alt efter hvilken valuta der er valgt.

Ekspeditionsgebyr

Et ekspeditionsgebyr på DKK 45 (EUR 6, GBP 5 eller 60 SEK efter valuta valgt) vil blive tilføjet din faktura for at dække ordrehåndtering og forsendelse.

Fortrydelsesret

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger ovenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail).

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi det oprindeligt fakturerede beløb, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Du afholder alle udgifterne forbundet med returnering af varerne, men pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Du skal returnere varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Mangelfulde varer og forkerte varer

Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice med henblik på at finde en løsning. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv. Ved returnering af varer bedes du vedlægge en kopi af fakturaen. Pakken skal være tydeligt mærket: Att.: IShop.

Andre forhold

  • Opdatering af Websitet

Vi gør vores bedste for at opdatere websitet samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.

  • Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol,

  • Aftalens fuldstændighed

Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

  • Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

  • Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

  • Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst afsnittet Fortrolighedspolitik, som fortæller om, hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af websitet i øvrigt.

  • Klageadgang

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk og pr. mail. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores Kundeservice under 'Generel information' ovenfor.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse mail@pilgrim.dk.

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.

Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.