Køb 2 items og få 20% - shop her!  | ✔ Gratis fragt over 300 DKK   |  Hurtig levering - 1-2 dage | 30 dages returret

Gratis fragt over 300 DKK

30 dages returret

Hurtig levering - 1-2 dage

Kundeservice

Velkommen til vores kundeservice.

Her har vi samlet oplysninger om levering, retur, ombytning, reklamation og kampagneregler. Har du yderligere spørgsmål, har vi lavet en liste over ofte stillede spørgsmål og de tilhørende svar, som du finder her: FAQ

Finder du ikke, hvad du søger, så er du velkommen til at kontakte os via e-mail mail@pilgrim.dk eller pr. telefon på +45 6333 3333.


Levering

I nedenstående oversigt finder du information om leveringslande, transittider og priser. Se venligst Pilgrims Handelsbetingelser, som er gældende for alle forsendelser.

Vi sender til:

•   Belgien - 2-4 arbejdsdage
•   Danmark - 1-3 arbejdsdage
•   Estland - 5-9 arbejdsdage
•   Finland - 3-7 arbejdsdage
•   Frankrig - 3-5 arbejdsdage
•   Holland - 2-4 arbejdsdage
•   Irland - 3-6 arbejdsdage
•   Italien - 3-7 arbejdsdage
•   Kroatien - 4-6 arbejdsdage
•   Letland - 5-8 arbejdsdage
•   Liechtenstein - 3-5 arbejdsdage
•   Litauen - 4-7 arbejdsdage
•   Luxembourg - 2-4 arbejdsdage
•   Norge - 2-7 arbejdsdage
•   Polen - 3-5 arbejdsdage
•   Portugal - 4-7 arbejdsdage
•   Slovakiet - 3-5 arbejdsdage
•   Slovenien - 3-5 arbejdsdage
•   Spanien - 4-7 arbejdsdage
•   Storbritannien - 3-5 arbejdsdage
•   Sverige - 2-6 arbejdsdage
•   Tjekkiet - 2-4 arbejdsdage
•   Tyskland - 2-4 arbejdsdage
•   Ungarn - 3-5 arbejdsdage
•   Østrig - 2-4 arbejdsdage

Du kan rolig bestille dine julegaver hos Pilgrim

Her i juletiden er vi selvfølgelig ekstra opmærksomme på at levere dine items hurtigt. Sidste frist for ordre, der skal leveres inden juleaften, er følgende:

  • D. 20. december kl. 10: Forsendelser til Danmark / hjemmelevering
  • D. 21. december kl. 10: Forsendelser til Danmark / pakkeshoplevering
  • D. 17. december kl. 10: Forsendelser til Norge
  • D. 19. december: Øvrige lande

Alle gaver kan ombyttes eller refunderes indtil den 14. januar 2019 i henhold til vores returpolitik.

Leveringsmetoder

Vi tilbyder en række forskellige leveringsmetoder afhængig af det valgte leveringsland. Hvis din ordre leveres til en arbejds- eller hjemmeadresse skal transportøren bruge en underskrift som kvittering for levering. Denne kan være af dig eller en anden, som befinder sig på adressen.

Leveringsbetingelser

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer til privat- og virksomhedsadresser og pakkeshops.

Din vare vil blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Tidspunktet for levering afhænger af, i hvilket land leveringen sker og hvilken fragtmand der benyttes.

Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver ikke nødvendigvis være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (f.eks. et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler, skal du informere os her om, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Den angivne leveringstid er med forbehold for forsinkelse som følge af strejke, forsinkelse fra underleverandører mm. eller force majeure.

Fragt

Et fragtgebyr på DKK 30, EUR 6, GBP 6, NOK 35 eller SEK 35 vil blive tilføjet din faktura for at dække forsendelse.

Fri fragt

Ved køb for mere end DKK 300 / EUR 40 / GBP 35 / NOK 350 / SEK 350 opnås der fri fragt på forsendelsen. Dette gælder ved brug af alle forsendelsesmetoder, dog undtagen hjemmelevering, hvor der tillægges et fragtgebyr på DKK 40.


Retur

Retur købt i webshop

Denne returpolitik gælder kun for online køb. Den gælder ikke for køb foretaget i vores butikker.

Hvis du ønsker at returnere en af de varer, som du har modtaget, tilbyder vi dig en 30-dages returret, som gælder fra den dag, du modtager din ordre. Julegaver kan returneres indtil d. 14. januar 2019. Udfyld den returformular, der er fulgt med din ordre, eller download den her og læg den ved din returforsendelse til os.
(Returneringer uden en returformular eller med en ufuldstændig returformular vil ikke blive accepteret.)
Alle returnerede varer skal være ubrugte, i samme stand som ved modtagelsen og i besiddelse af alle mærker samt den originale emballage.
Når vi har modtaget din returnering, og de ovennævnte betingelser er opfyldt, vil returneringen blive behandlet inden for 14 hverdage. Du vil modtage en e-mail, og dine penge vil blive refunderet til dig, på samme måde som betalingen blev foretaget.

Alle returneringer inklusive forsendelsesomkostninger og arrangementer sker på kundens ansvar.
Bemærk: Alle varer skal returneres til vores lageradresse. Desværre kan vi ikke acceptere pakker sendt uden omdeling eller til pakkeshops.

Pilgrim Webshop
Grønlandsvej 8B
8660 Skanderborg
Danmark

Retur købt i butikker

Hvis du ønsker at bytte eller returnere dit køb fra en Pilgrim butik, kan du gøre dette i alle vores butikker ved at returnere varerne inden for 14 dage. (Varer købt i Magasin eller Salling kan dog ikke returneres i Pilgrim butikker). Julegaver kan returneres indtil d. 14. januar 2019. Hvis du ønsker at bytte til en anden vare, er et byttemærke tilstrækkeligt. Hvis du ønsker at returnere en vare og få dine penge refunderet, skal du medbringe kvitteringen.


Ombytning

Ombytning købt i webshop

Hvis du ønsker at bytte en vare til en anden eller et tilgodebevis, kan dette kun ske i vores butikker. Tilgodebeviset kan kun bruges i butikkerne.
Medbring det ubrugte produkt i samme stand som ved modtagelsen, inklusiv den originale emballage og faktura til den valgte butik (undtagen Magasin og Salling). Du kan finde din nærmeste Pilgrim butik her. Dog kan varer købt online ikke returneres i Magasin og Salling.
Bemærk at Pilgrim butikker refunderer ikke køb, som er foretaget i Pilgrims webshop. Hvis du ønsker at refundere dit køb, skal du returnere din vare til Pilgrims webshop ved at følge vores returprocedure. Læs mere om "Retur købt i webshop" her.

Ombytning købt i butikker

Hvis du ønsker at bytte eller returnere dit køb fra en Pilgrim butik, kan du gøre dette i alle vores butikker (undtagen Magasin og Salling) ved at returnere varerne inden for 14 dage. Julegaver kan returneres indtil d. 14. januar 2019. Hvis du ønsker at bytte til en anden vare, er et byttemærke tilstrækkeligt. Hvis du ønsker at returnere en vare og få dine penge refunderet, skal du medbringe kvitteringen.


Reklamation

Reklamation webshop

Hvis dit køb er eller bliver defekt, efter du har fulgt vores ”hvordan passer jeg på mine smykker”-instruktioner her, kan du være berettiget til at reklamere inden for 2 år fra købsdatoen.
Kontakt os ved at sende en e-mail til webshop@pilgrim.dk med ”Reklamation” som emne. Oplys i din e-mail dit ordrenummer, en beskrivelse af defekten og billeder, der viser produktet og defekten.

Reklamation i butikker

Hvis dit køb er eller bliver defekt, efter du har fulgt vores ”hvordan passer jeg på mine smykker”-instruktioner her, kan du være berettiget til at reklamere inden for 2 år fra købsdatoen.
Medbring produktet og kvitteringen til den butik, hvor du har foretaget dit køb. Personalet i butikken vil hjælpe dig med dit krav om reklamation.


FAQ

 

Svar: Hvert enkelt Pilgrim smykke er håndlavet og lavet af dygtige håndværkere. Smykkerne er produceret i zink eller messing. Overfladerne er enten belagt med ægte sølv eller guld, eller omhyggeligt farvet i sølv, guld, rosa guld eller hæmatit. Alle vores smykker behandles med en topcoating, som sikrer en meget stærk overflade, der er med til at forhindre hurtig oxidering samt forlænger holdbarheden.
Vores mål har altid været at lave ”rene produkter”, og alle metaller er derfor bly- og nikkelfri. Vi har stikprøvekontroller, som foretages af uafhængige instanser såsom SGS eller Force, og derudover får vi dokumentation fra vores leverandører på, at alle produkter er nikkelfri.
Vi beder dig være opmærksom på, at alle belagte overflader kan være eller kan blive oxiderede eller mørkere i forskellig grad.
 

Svar: Ædelsten er natursten, og deres udseende varierer på grund af deres naturligt vekslende farver og nuancer. Derfor er det ikke muligt at træffe beslutning om en farveskala for alle de sten, vi anvender. Den samme type sten kan bestå af både lyse og mørke nuancer, have mindre eller større pletter eller farvede årer og stadigvæk være den samme type sten. Det er derfor, de er så smukke!

Svar: Vi anbefaler, at du ikke bærer dine Pilgrim smykker, når du sover, bader eller deltager i sport. Mange faktorer har indflydelse på holdbarheden af ​​smykker, herunder luftfugtighed, sved, parfume, hårspray, indtagelse af alkohol eller medicin, kroppens balance og stressniveau. Alle disse faktorer kan fremprovokere en reaktion i metallet, som får det til at oxidere hurtigere, end det normalt ville gøre. Vær opmærksom på, at alt guld og sølv oxiderer med tiden, og derfor bliver alle Pilgrim smykker, som er belagt med sølv eller ægte guld, mørkere på overfladen, til tider i form af pletter, andre gange som en generel mørkfarvning af overfladen.

Svar: Udslæt kan forekomme af en række grunde, men da alle vores smykker er nikkelfri, behøver du ikke at bekymre dig, selvom du evt. har nikkelallergi.

En lang række forskellige allergiske reaktioner forekommer netop på steder, hvor smykker ofte bæres (fx halsen, håndleddene eller under ørerne), og derfor er det vanskeligt at vide, hvad årsagen til allergien er, uden først at blive testet. Faktisk er en del mennesker ikke opmærksomme på, at deres allergi eksempelvis kan skyldes sølv og ikke nikkel.

Svar: Nej, Pilgrims ure er vandafvisende til 3ATM.

Svar: Alt guld og sølv vil med tiden oxidere, og fordi Pilgrim smykker er belagt med ægte guld og sølv, vil de også oxidere over tid. Det vil sige, at de bliver mørkere i form af pletter eller en generel mørkfarvning af overfladen.
For at undgå hurtig oxidering er det vigtigt ikke at opbevare dine smykker på badeværelset pga. luftfugtigheden. Desuden anbefaler vi, at du ikke sover, bader eller deltager i sport, mens du bærer dine smykker.

Læs mere om smykkepleje her.
 

Svar: Desværre foretager vi ikke forudbestillinger eller reserveringer i forbindelse med nogen af vores produkter.

Svar: Ja, kontakt vores nærmeste butik for at arrangere dette. Se storefinder her.

Svar: Ved bestilling af produkter på Pilgrim.dk afhænger leveringstiden af, hvor du bor. Nedenfor kan du se den forventede leveringstid, der dækker både håndtering og forsendelse:

•   Østrig - 2-4 arbejdsdage
•   Belgien - 2-4 arbejdsdage
•   Kroatien - 4-6 arbejdsdage
•   Tjekkiet - 2-4 arbejdsdage
•   Danmark - 1-3 arbejdsdage
•   Estland - 5-9 arbejdsdage
•   Finland - 3-7 arbejdsdage
•   Frankrig - 3-5 arbejdsdage
•   Tyskland - 2-4 arbejdsdage
•   Ungarn - 3-5 arbejdsdage
•   Irland - 3-6 arbejdsdage
•   Italien - 3-7 arbejdsdage
•   Letland - 5-8 arbejdsdage
•   Liechtenstein - 3-5 arbejdsdage
•   Litauen - 4-7 arbejdsdage
•   Luxembourg - 2-4 arbejdsdage
•   Holland - 2-4 arbejdsdage
•   Norge - 2-7 arbejdsdage
•   Polen - 3-5 arbejdsdage
•   Portugal - 4-7 arbejdsdage
•   Slovakiet - 3-5 arbejdsdage
•   Slovenien - 3-5 arbejdsdage
•   Spanien - 4-7 arbejdsdage
•   Sverige - 2-6 arbejdsdage
•   Storbritannien - 3-5 arbejdsdage

Svar: Kontakt webshop@pilgrim.dk. Vi ændrer leveringsadressen, hvis muligt. Bemærk, at det ikke er muligt at ændre adresser på varer, som allerede er afsendt.

Svar: Det er, hvis vi ikke har behandlet din ordre, muligt at annullere den. Send en e-mail til webshop@pilgrim.dk, som indeholder dit webshopnummer

Svar: Kontroller, om du har indtastet din e-mailadresse korrekt, og se efter i dit spamfilter. Hvis du stadig ikke har modtaget en ordrebekræftelse, beder vi dig sende en e-mail til webshop@pilgrim.dk, så vi kan være sikre på, at din ordre er gået ordentligt igennem.

Svar: Send en e-mail til webshop@pilgrim.dk med dit webshopnummer og den dato, hvor du skal give gaven. Så forlænger vi returperioden.

Svar: Når din bestilling er behandlet og afsendt, vil du modtage dit trackingnummer.

Svar: Send en e-mail til webshop@pilgrim.dk inklusive dit webshopnummer, hvis du ikke kan finde oplysninger om din pakke via dit trackinglink.

Svar: Send en e-mail til webshop@pilgrim.dk. Så retter vi op på dette.

Svar: Send en e-mail til webshop@pilgrim.dk. Så retter vi op på dette.

Svar: Se afsnittet returneringer webshop her.

Svar: Se afsnittet ombytning webshop her.

Svar: Se afsnittene returneringer webshop her og ombytninger webshop her.

Svar: Ja, se afsnittet ombytning webshop her.

Svar: Alle returneringer behandles inden for 7 hverdage fra modtagelsesdatoen. Du vil modtage en e-mail, når din returnering er blevet behandlet.
Når vi behandler din returnering, vil refunderingen automatisk finde sted, på samme måde som betalingen blev foretaget. I de fleste tilfælde vil du modtage refusionen inden for 7 dage, men i forbindelse med nogle typer af kreditkort kan der gå op til 30 dage, før pengene igen står på din konto. Kontakt din bank for at få dem til at frigive pengene.


Handelsbetingelser

Du kan læse vores om vores Handelsbetingelser her.


Kampagneregler

Den igangværende kampagne vil altid være fremhævet på webshoppens forside og/eller i vores nyhedsbreve.

Hos Pilgrim anvender vi ”best pricing”-princippet på alle vores kampagner, og det betyder, at du som kunde altid er sikret at få den pris, som er mest fordelagtig for dig*.

Som udgangspunkt kan du som kunde kun gøre brug af en rabat pr. produkt, og denne rabat er altid den, der er bedst for dig. Hvis du derimod har en voucher, gælder denne på hele ordren og fratrækkes altså, når kampagnerabatten er fratrukket på produktniveau.

*Det er forskelligt fra kampagne til kampagne, hvilke produkter, der er omfattet af den pågældende kampagnerabat. Du kan finde beskrivelser af de enkelte kampagner herunder.

Normal rabat

Pilgrim udvælger produkter samt mængden af rabat, og kunden får den valgte rabat på produktniveau. Denne kampagne gælder ikke på velgørenhedsprodukter, gavekort og gaveæsker.

3 for 2

Kunden vælger 3 produkter men betaler kun for 2, idet der er 100% rabat på det billigste produkt.
Denne kampagne gælder ikke på velgørenhedsprodukter, gavekort og gaveæsker.

50% på produkt 2

(fiktivt eksempel, andre kombinationer kan forekomme)

Kunden vælger 2 produkter og får 50% på det billigste af de to produkter.
Denne kampagne gælder ikke på i forvejen nedsatte produkter, velgørenhedsprodukter, gavekort og gaveæsker.

20% ved køb af min. 2 produkter

(fiktivt eksempel, andre kombinationer kan forekomme)

Kunden vælger 2 produkter og får 20% rabat på samtlige produkter.
Denne kampagne gælder ikke på i forvejen nedsatte produkter, velgørenhedsprodukter, gavekort og gaveæsker.

20% ved køb for 300 kr.

(fiktivt eksempel, andre kombinationer kan forekomme)

Kunden køber for minimum 300 kr., og får 20% på samtlige produkter.
Denne kampagne gælder ikke på velgørenhedsprodukter, gavekort og gaveæsker.

25% ved køb af 5 produkter

(fiktivt eksempel, andre kombinationer kan forekomme)

Kunden køber minimum 5 produkter, og får 25% på samtlige produkter.
Denne kampagne gælder ikke på velgørenhedsprodukter, gavekort og gaveæsker.


Kontakt os

Hvis du har spørgsmål eller forespørgsler vedrørende produkter eller ordrer i vores webshop, beder vi dig kontakte os på:
Webshop@pilgrim.dk eller +45 63333333
Hvis du har spørgsmål eller forespørgsler vedrørende produkter, beder vi dig kontakte en af vores butikker. Se storefinder her.

Finder du ikke, hvad du søger, så er du velkommen til at kontakte os via e-mail mail@pilgrim.dk eller pr. telefon på +45 6333 3333.

Åbningstider:

Mandag - Torsdag kl. 8-16

Fredag kl. 8-15

Pilgrim er lukket på alle danske helligdage


Pricerunner

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. Det er gratis og tager kun et øjeblik. Registrer dig her for at få PriceRunner Købsgaranti.

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af defekt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.

PriceRunner Købsgaranti erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

For de endelige brugervilkår og oversigt over kategorier, der ikke er omfattet af garantien, besøg PriceRunner.